10 Mart 2011 Perşembe

3. cemre de tamam

Merhaba,geçtiğimiz hafta sonu pazar günü ani sıcaklık yükselişi anlamına gelen cemrelerin 3.sünün de toprağa düştüğünü yazıyor.
Bununla birlikte hava sıcaklıklarının düşeceği ve yağışların olacağı hava durumu tahminlerinde veriliyor.

Arılara gittim. Acayip rüzgar esiyordu.

Oğul yakalama macunu yaptım. Bir kısım balmumunu sıcak suda bir kavanoz içinde erittim. içine sıvı yağ kattım. Melissa yağı da damlatıp kavanozun ağzını kapatıp donmaya bıraktım. İnşallah vakti geldiğinde kullanmak istiyorum.

Bu arada hangi hava sıcaklıklarında kovan açılır açılmaz yabancı haberleşme gruplarında okuduğum bilgiyi aktarmak istiyorum.


0 C (30F) altında
Kovan açılmamalıdır. İlaç verildi ve kimyasalın alınması veya besleme gibi acil bir durum varsa kovan çok seri biçimde açılmalıdır.  Besin vermek gerekirse kuru şeker verilmelidir. Yoksa donar.


5 C (40F) altında
Kovan açılmamalıdır. İlaç verilip kimyasalın alınması veya besleme gibi acil bir durum varsa kovan çok seri biçimde açılmalıdır.  Arılar salkım yaparlar verilen besin salkımın olduğu çıtada ise alabilirler. 



10 C (50F) altında
Bu havada kovan açılabilir. 
Ancak yavrulu çıtalar dışarı çıkarılmamalı. Yanındaki çerçeveler alınarak yavrulu çerçeveler kovan içinde iken incelenmelidir.
Arılar tam salkım durumunda olmazlar.

13 C (55F)
Kovan açılabilir.Ancak yavruların üşütülmemesi için çok hızlı hareket edilmelidir. 
Arılar sıcaklık 13 derece ve üzerindeyken uçabilirler. 
13 derece sıcaklığa ulaştığında kovandan sadece temizlik için dışarı çıkarlar. Nosema hastalığı yoksa kovan içine pisleme olmaz. 
Eğer polen nektar varsa bunun içinde kovandan dışarı çıktıkları olur. 

15 C (60F)
Kovan açılabilir. Rahatlıkla incelenebilir. 
Ancak yinede yavru çerçeveleri fazla dışarıda tutulmamalı üşütülmemelidir. 

20 C (70F)


Kovan açılması ve incelenmesi için yeterli bir sıcaklıktır. Kovan değiştirme, bahar bakımı vb. işlemler yapılabilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder