22 Aralık 2011 Perşembe

Gündöndü yaz, gündöndü kış

Merhaba,

21 Aralık 40 ve 50 gün olmak üzere 2 parçadan meydana gelen kış aylarının başlangıç noktası. 21 Mart'a kadar eski takvimde kış sayılıyor. Memleketimin havası da bu takvimi seviyor. Hatta biraz daha kışı uzatıyor. Ama eskilerin tabiri ile gündöndü yaz, gündöndü kış derler ya yazın da ucu gözüktü.

Bu sene arıcılık sezonunu hamdolsun verimli geçirdim. Farklı şeyler tecrübe ettim. Kovan böldüm. Arı sütü elde etmeye çalıştım. Ana arı yetiştirdim. Organik olarak varoa haşaratlarları ile uğraştım, vs...

2 yıl önce varoa ile tam anlamıyla mücadele edemediğim kovana Aralık 2009 da baktığımda yaşıyor ancak  çok az nüfusu kalmıştı. Şubat Mart aylarına geldiğimizde ise tamamen bitmişti. 2010 yılında da yine varoa mücadelesi yapmama rağmen kanatsız arı olaylarının yaşandığı ve ana arının yumurtayı kestiği dolayısıyla nüfusu çok az olan kovan, mart ayında bir avuç arısı kalmıştı. O da yaşamadı.

Üst paragraf ile ilişkili bir tecrübe de bu yıldan. Hafta sonu yazdan kalma gün yaşandı. Dolayısıyla kovanları inceledim. Metro tip kovana aldığım arı ana arıyı değiştirmiş. 2010 yılı ana arısının yerine yenisi çıkmış. Yeni ana arıyı gördüm, hızlı hızlı dolaşıyordu. Ekim ayında böyle bir problem yoktu kovanda. Demekki Kasım Aralık gibi olmuş. Bu arı şimdilik 2-3 çıta bakalım nasıl bir durumla karşılaşacağız bu kovanda.

Kovanlarda ana arı aradım. Ama ne kadar uğraştıysam da karniyolun ana arısını göremedim. İnşallah bir aksilik yoktur, da benden gizlenmiştir.

Geçtiğimiz haftalarda kontrole gittiğim zamanlar toplam 2-3 kez formik asit vermişliğim var kovanlara. Sulandırmadan 3-5 ml formik kovanlara verdim. O durumdan bir etkilenme olmuşmudur diye endişelendim açıkcası.

Hayırlısı olur inşallah. 
Hak şerleri hayreyler, Zannetmeki gayreyler, Meylam görelim neyler neylerse güzel eyler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder