12 Mart 2012 Pazartesi

Karlar kalkıyor, sıcaklıklar artıyor.

merhaba tabiat severler,

Bugün takvimde berd-ül acuz soğukları başlangıcı, husum fırtınası olduğunu okuduydum dışarı çıkınca hava açıktı fakat şiddetli rüzgar esiyordu.

Bu hafta sonu hava güneşli ve açıktı. Fırsat değerlendirmek istedik. Güneş bulutun ardına saklanınca  kış geri döndü bazı saatlerde, geçen hafta süresince dışarda hava sıcaklığı -8 ile 5 C arasında olmuş.

Arıları açarak kontrol ettim.

Daha önce incelememde bütün kovanlarda yumurta görmüştüm. Bu incelememde sadece 2sinde kapalı yavru vardı.

Geçen dönem bal aldığım verimli kovan arı nüfusu 2 çıtaya düşmüş.  Balları var ama nüfusu azalmış. 3 çıta bıraktım diğer çıtaları başka kovanlara verdim. Ana var ama yumurtlama henüz yok.

Aralık ayında kar yağışından bir önceki haftada fırtınalı rüzgarlı iken kapağı açılmıştı kovanımın. Başına gidince incelemelerimde yağış olduğunu ve kovan içinin ıslak olduğunu gördüm. Arılar salkımda idi. Kapağını uzak bir yerde bulmuş tekrar kapatmıştım.  Bu hafta incelememde 2-3 çıta nüfusu ile o kovanın anasını gördüm.  Geçen hafta verdiğim şurubu bitirmişler.

Kışın yaptığım oksalik ilaçlamasında dökülen varoalar görmüştüm kovanlarda fakat bazı kovanlarda hiç yok gibiydi. Demekki bazılarında ilaçlama daha etkili oluyordu.

Kasım ayında ana arı çıkartan kovan malesef çok az kalmış. Bölme yapmış, eski ana arıyı koymuştum bu kovana, yaz aylarında zaten ana arıyı değiştirmek istiyorlardı. Yumurtlama yok. Yeni anayı da göremedim. Öylece bıraktım.

Kovanlara arı şurubu verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder